exotische kraai-achtigen

Mocht je willen dat er een soort wordt toegevoegd aan de lijst, laat het dan hier weten.
Plaats reactie
forumbully
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-01-2015 14:08

exotische kraai-achtigen

Bericht door forumbully » 27-03-2015 09:38

Niet dat ik gelijk verwacht dat alle kraaiachtigen hier moeten komen.
Maar voor mijn toekomstige soort (met wat geluk dit jaar nog), zat ik toch aan iets kleurrijkers te denken dan de veelal zwarte europese soorten.

Dus ik ben wel nieuwsgierig of er mensen ervaring hebben met exotischer soorten. ik denk aan, ekstergaaien, blauwe eksters, kitta's, ...

ze worden wel gehouden, maar ik vind weinig terug over getrainde/tamme/vliegende exemplaren.

wicman
Site Admin
Berichten: 93
Lid geworden op: 11-06-2014 08:49

Bericht door wicman » 27-03-2015 18:36

Over het algemeen zijn de exotische (veelal kleinere) soorten een stuk nerveuzer dan de gangbare kraai, kauw en raaf.
Hierdoor zijn ze moeilijker te trainen voor bijvoorbeeld de vrije vlucht.
Omdat het vaak ook niet om de goedkoopste vogels gaat zijn er maar weinig mensen bereid om die te verspelen in de vrije vlucht.

Tevens zijn ze gewoon door hun omvang makkelijker te houden in een volière met een redelijke vlucht en kunnen ze daarin al aardig vliegen.
Wil je een raaf fatsoenlijk laten vliegen heb je toch al snel een heel erg grote vlucht nodig en zelfs dan.

forumbully
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-01-2015 14:08

Bericht door forumbully » 21-04-2015 14:27

nou, qua prijs valt dat nog wel mee. soorten als blauwe ekster en roodsnavelkitta zitten tussen 150 en 250/stuk. uiteraard zijn er duurdere soorten, maar dat geldt voor alle vogels.

Plaats reactie